måndag 23 april 2012

Mysiga halvhelg, underbara New Yorker

En halv helg har jag fått denna helg, men samtidigt känns det som att den har varit mer händelserik än många andra hela helger. Tentan började 09.00 igår morse, så det blev en tidig morgon. Var hemma ungefär vid ett och la då en del tid på att få hjärnan att fungera normalt, nämligen genom att inte göra någonting i ett par timmar.

Framåt kvällen tog vi oss ut på Stockholms gator, bara en promenad hemifrån, och åt "4 små rätter" å en asiatisk restaurang. Faktiskt den restaurang som vi åt på för två år sen, och vi fick samma platser som den gången också. Väldigt mysigt, väldigt god mat, väldigt mycket skratt - en väldigt bra kväll helt enkelt. När vi kom hem startade vi en film - Sherlock holmes 2 (skitbra film precis som ettan)- och åt ostbågar/baconsnacks. Och lite choklad så klart, hihi. Somnade som två små korvar PÅ täcket med kläderna kvar på, oborstade tänder och smink kvar (gäller bara mig) vid ett-tiden... Jag tror vi var trötta, haha. Vaknade sen helt stela 7 i morse...

...Var sega i våra konstiga kroppar tills vi fått varsin kopp kaffe i oss och kunde då förbereda oss för nya äventyr. Jag bestämde redan igår att jag ville ner på stan och kolla efter kläder, men stan har inte öppet speciellt länge på söndagar så mina planer sprack rätt snabbt. Trodde jag. Det visade sig att Kista Galleria har öppet till 21 alla dagar, och då blev jag genast mycket gladare. Så vi tog oss dit, gick in i alla butiker som finns tror jag, H&M, GinaTricot, Kappahl, J&C, Cubus, Bikbok, Stadium, Expert, Teknik Magasinet (de tre sistnämnda för Bennys skull, resten för min, hihi) etc. etc... Hade räknat med att hitta flera saker främst på H&M som jag tittat ut på hemsidan tidigare, men det enda jag hade i handen efter att ha varit inne i alla de affärerna, var en ring och ett armband från J&C - 27 kr. Snacka om att jag vr besviken, ville byta ut fula kläder i min garderob mot nya snygga ju...

Just när vi var på väg hem såg vi den... NEW YORKER- loggan! Och gissa var vi befann oss de kommande 90 minuterna?! hahaha. Bästa affären ever, älskar allt i den butiken, priserna också! Har velat åka dit så länge, fast i Västerås eftersom jag inte visste att den fanns i Kista också..., och äntligen var vi där. Plockade armarna fulla med kläder jag ville prova, fanns så himla mycket snyggt! Men jag var duktig och valde de jag tyckte extra mycket om så 4 plagg blev det. (och det ger mig en anledning till att åka tillbaka - för att köpa de tusen grejer jag inte köpte denna gång, he-he-he).

Nej, avslutar nu detta långa inlägg med lite bilder från helgen och med att säga godnatt. I morgon kl 13 börjar en ny del i svenska-kursen. Sovmorgon, det gillar vi!

Kärlek! (både Benny och maten)
Bet sig i läppen :(
Tunn och snygg med ett färgat linne under :) Nästan "Fladdermusarmar". 99 kr.
Bäst! Satt bra på alla sätt. Vill köpa fler i andra färger (A). 99 kr.
Detta halternecklinne satt också världsbäst! Älskar halterneck :) 99 kr.
Fick ingen bra bild genom att hänga upp klänningen då skärpet dyngde ner den. 99 kr
 Längtar till sommaren! Godnatt.

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar