söndag 27 maj 2012

Inflyttningsfest, födelsedagsfika & ordet "underbart" får sammanfatta inlägget

Fan vad trött jag är! Har återigen tagit mig hem till Eskilstuna och sitter nu - som vanligt - i lillebrors rum, i sängen med datorn i mitt knä, och är som sagt jättetrött. Utmattad, så känns det, och frågar man mina ögon skulle dem säga att klockan var 3 på natten - så trötta är dem. Mätt är jag också efter kvällens räkmackor. Undrar vad som är värst - att vara jättehungrig eller jättemätt? Hmm, svår fråga det...
Tidigare idag hade vi besök av en gammal klasskompis till Veronica och en gammal klasskompis till mig  (som jag för övrigt inte har sett/träffat sen tredjeklass). Dom är syskon nämligen, därför var båda här.. och deras lillebror.. och deras mamma :P Veronica firade sin födelsedag en dag för tidigt nämligen, det var anledningen till att dem var här. Mycket trevligt och mycket god glassbomb serverades på altanen i solen. G-o-t-t!

Tänkte på en annan sak... Jag märker hur mycket jag saknar det här hemmet nu när jag bor i Stockholm mestadels av tiden, och nu vet jag varför. Ja, dels är det ju för att jag har min bästa mamma här <3 och syskon. Hundarna får inte heller glömmas, dom är galet mysiga - saknar lite ibland. Dock inte allt hårande... finns det ordet? Hårande... ? I alla fall. Anledningen till varför jag längtar hem så mycket - bortsett från ovannämnda saker - är för att vi bor så himla fint! Skog runtomkring (inte så där asmycket som när man bor 10 mil från närmaste granne, men lagom mycket skog), knappt några bilar som kör förbi, luften går att andas in utan bieffekt och det är otroligt lugnt. Jag kan gå ut och lägga mig utan att tänka på folk som går förbi = ingen bryr sig om mina valkar! Man kan ligga där som en säl och ingen ser det. Låter inte det underbart?

GLASSBOMBBB!!!

The pool. Har jag visat den förut? hm
Molly tycker det är kul med besök :P
Sandra höger, Simon vänster.

Får ju förresten inte glömma att nämna att vi var på inflyttningsfest igår, jag och Benny. Hade huur kul som helst, roligast på länge! Mycket skratt, skumma samtalsämnen, creepy Jämtlandsvisor (?) och lite alkohol på det - resultatet blev alltså en sjukt kul kväll! Är så himla glad att jag fått såna fina vänner, dom är guld värda (ni som inte är på bilden också, så klart). <3

Bilden är tagen på bussen på väg hem från "ingenstans" (ett mycket fint och mysigt sådant)
och föreställer två - inte allt för nyktra - blivande grundskollärare ;) Guppig bussresa +
väldigt väldigt kissnödig Milla... behöver jag säga mer än att jag var glad att komma hem ;P
~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar