lördag 12 maj 2012

Mammas 52:a födelsedag

En sån här bra lördag har jag nog inte haft på länge! Vaknade lite väl tidigt men det är nog det enda negativa med dagen, och hade jag inte gått upp så tidigt hade jag inte kunnat följa med och dansa afro, och hade jag inte följt med och dansat afro hade jag missat BambooCity och NIghtmare Outlet. Och där har ni första delen av min dag. Mamma fyller nämligen år idag så syster och jag överraskade henne med buffé Bamboo city. Alla fem (mamma, jag, Veronica, Carina och Micke) var proppfulla i våra magar när vi gick därifrån men det var det värt för det är helt underbart gott! På nightmare oultlet hade dom fått in masssa fina saker, främst klänningar och kjolar, såå fint! Men jag kunde hålla mig ifrån en hel del saker, och gick bara ut därifrån med två par leggings, ett par sommarbyxor och en somrig klänning/kjol. 220 kr gick det på, inte så farligt m.a.o., och nu är jag redo för sommarvärme!

Senare på kvällen, när maten lagt sig något, grillade vi flintastek och åt det med pommes, en supergod sallad med fetaost och tzatziki på sidan om :) Var dock inte så hungrig även om klockan var 19, men lite fick jag i mig i alla fall. Tårta blev det också, men inte förrän vid 21-tiden - vanligtvis äter vi den tidigare på dagen. Och tårtan var suupergod! Blåbärsmojs inuti och hallongelatinmojs utanpå. Och så grädde och vaniljkräm som det brukar vara. Smaskigt värre!

Jag tror nog att mamma är nöjd med dagen och med presenterna. Hon verkade glad iaf. och jag hoppas att hon och de andra galna tjejerna får det kul nästa helg :) Det är nog ingen tvekan om den saken ;)

Förutom allt detta har dagen bjudit på mycket skratt och glada miner. Efter regnet kom solskenet - mamma tror att det var tack vare vår afrodans. Nu ska jag varva ner med nån serie och sen ladda för nästa kalas i morgon - Bekka fyller faktiskt 21. Godnatt!

~Milla~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar