tisdag 8 maj 2012

Mitt nya tidsfördriv

Har hittat ett helt nytt tidsfördriv (efter facebook, cafe world, empire, fashion, mafia och Helgas blogg) - nämligen att läsa Aftonbladet. En mycket bra uppfinning av skaparen. Varför har jag inte gjort det förut? Står ju en himla massa intressanta saker där, blandat med en hel del skit men det behöver man ju inte bry sig om att läsa. Har de senaste dagarna stått en hel del om rättegången i Norge mot Anders Behring Breivik, och jag blir förbannad varje gång jag läser om det! Han sitter och ler, och anser själv att han inte har gjort något fel... Say what?! När jag var liten brukade mamma säga att man inte får kalla någon "dum i huvudet", men hade jag varit liten fortfarande (mindre än nu alltså) skulle hon nog inte ha sagt nåt när jag säger att den där Breivik är helt dum i huvudet. Vem annars gör nåt sånt? Jag fattar ju att han verkligen tror på sin sak, men det behöver ju inte gå så långt som massmord, på ungdomar dessutom. Uh, blir arg. Skulle vilja vara med i rättssalen och se med egna ögon hur han är och reagerar. Men jag är rädd att plexiglasen inte skulle hålla särsklit länge då..

Nog om det och över till en annan artikel jag läste. Lite rolig är den, fast ändå inte. En kille, 17 år, drog förra sommaren till Spanien, träffade en tjej, drog till stranden och.. läs resten här ;)  Har jag fattat fel, eller har han varit där sen förra sommaren? Han får inte lämna landet ju.. I så fall är jag avundsjuk på killen! Om jag fick spendera ett helt år i spanien skulle jag inte gråta. Om man inte åkte ensam kanske, roliga med nån mer. Dock är väl själva händelsen inte så rolig, men hellre värme än det vi har i Sverige största delen av året. :P

Vill innan jag slutar skriva för att laga mat skryta om att jag varit ute i solen idag! Tufft, jag vet, men mer underbart! Det blåste lite dock, men solen gladde mig ändå. På väg hem gick jag förbi Ica och köpte melon och en twister. Sommar-smaskens! :)





~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar