fredag 29 juni 2012

Mysig fredagsoperation

Måste berätta om min fina operation i morse också.. xD Jobbade på Skoga i tisdags natt och bara timmen innan jag skulle sluta fick jag en fin blåsa på foten vid stortån - som vanligt i början av sommarjobbet. Igår var vi och badade hundarna varav jag gick barfota i det halvsmutsiga vattnet. I går kväll värkte det där blåsan var, och i morse tog jag mig en titt på det. Ska en blåsa vara grön/svart? Tror inte det va. Hämtade minioperationssax, Desivon, pinsett, tops och bomull och satte igång med operationen. Där under den tjocka döda huden hittade jag ett gäng ägglarver... skulle man kunna tro, som tur var var det bara sand ;) Men det såg riktigt "mysigt" ut måste jag säga. Veroncia tyckte samma, haha. Klippte bort huden och rengjorde så fint och nu gör det inte så ont längre. Huden var riktigt tjock där också... usch och fy. Tur att man kan leka doktor ;)

Klippte bort den äckliga huden och där under
fanns en fin överraskning.
Nog mysigaste bilden jag haft i bloggen...

Rent och fint.

Idag blev det en tur till Slagstaglass med mamma, syster och Carina. För första gången på flera år köpte jag en snäcka - brukar annars bara köpa kulglassen för jag gillar det mest. En kolasnäcka blev det, och som jag anade gjorde den mig illamående. Förstår inte att folk tycker dom är så underbart goda, jag tycker att mjukglassen är för "gräddig" och grädden gillar jag inte heller direkt mycket. Så man kan ju fråga sig varför jag ö.h.t. köpte en snäcka... det bara blev så helt enkelt :P Men fikastunden var i alla fall trevlig, och så fick jag 4 center till glassen, inte dåligt ;)

Handlade lite godisStens choklad i Torshälla också... att jag aldrig lär mig. Jag ska inte köpa mer godis förrän jag åtminstonde börjat träna igen! Så jag måste bli frisk. Bort med den jobbiga hostan, den täppta näsan och slemmiga halsen, jag är inte intresserad av er längre! Det borde göra susen.

Nyligen ätit middag med familjen - kycklingtacos och en burk cola. Än en gång är jag proppmätt, vilket är bra för då lockar inte godiset speciellt mycket. Om en stund, när lillebror spelat klart på datorn, ska vi sätta oss och titta på Kenny Begins eftersom varken mamma, Veronica eller Kevin har sett den... Lite skamligt ;)

Justja, i morgon är det bröllop :D Fina Julia gifter sig and I´m gonna be there! Blir nog en dagstur till Stockholm, har nog ingen lust att stanna där till söndag. Ska dessutom jobba söndag, 15-23, så kan vara skönt att vara hemma innan :) Men kul ska det bli. Undrar om Julia är nervös än... ;)

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar