torsdag 21 juni 2012

Siffrorna spelar liten roll

Ännu en fin dag med strålande sol. Två hela dagar, värt att blogga om. Lite i alla fall. Solen sken när jag vaknade i morse, så frukosten förtärdes ute på verandan med hundarna liggandes vid fötterna. Inte bara jag som njuter av det fina vädret. La mig i solstolen och löste lite sudoku en stund också, tills jag kände hur solen brände lite för mycket mot min redan solbränd hud. En sval dusch fick "bota" brännan, och dammsugaren gjorde huset (i alla fall nedervånigen) lite friare från hundhår. Bra tajming till finbesöket vi fick vid lunchtid - "moster" Marie! Och när vi har sånt finbesök vet man att man får god mat - kan ju inte bjuda på köttbullar ;) Potatisgratäng o kassler + en smarrig sallad blev det - med mig som kock faktiskt (gud så duktig jag är).

På kvällen tog vi med oss hundarna till Borsten där dom fick bada och leka av sig. Zita är alltid heltokig när hon badar medan Molly brukar tycka det är skönare att vara på land. Men idag ville även hon i och såg ut att njuta ordentligt av det. :) Måste också nämna kvällsfikat som bestod av min blåbärssockerkaka och vaniljvisp. Inte helt tokigt. :)

Innan detta lite normallånga inlägg är slut måste jag säga några kloka ord - som jag själv kom på häromdagen. Jag har en förmåga att se siffrorna på vågen och tänka "jag måste gå ner si och så många kilo"... Jag tycker att jag aldrig går ner i vikt, även om jag tränar och äter som man ska, med lite gott då och då (det är tillåtet). Men det slog mig att muskler väger mer än fett, plus att alla har olika kroppsbyggnader så det är svårt att säga att "är du lång ska du väga mycket". Igår när jag stog framför spegeln tänkte jag- "så länge man är nöjd med sin kropp så ska man skita i vad vågen visar!". Man ska inte haka upp sig för mycket på siffrorna, för det är så mycket som har att göra med vad vågen visar. Jag har ett personligt mål som jag vill uppnå, men jag borde försöka att inte må dåligt så länge jag inte nått målet än. Det är en sån där grej jag borde tänka på, men som jag oftast glömmer bort när det väl gäller. Kanske kommer jag komma ihåg det bättre nu efter att ha skrivit ner det. Kan ju alltid hoppas :) Dessutom kanske jag går ner i vikt om jag slutar att tänka så mycket på det? Who knows...

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar