torsdag 20 september 2012

BeCalm-listan

Plugget går inte så bra. Läsa hit, läsa dit, komma ihåg det, inte komma ihåg det... Det låter som det brukar göra i skolan i.o.f., men det här känns mycket värre. Jag vet att jag har skrivit det förut, men som vanligt kanske det känns bättre efter att jag skrivit ner det tusen gånger?

Jag har total ångest över den här kursen. Det blir helt stopp för mig när jag vet hur mycket det är att läsa, när jag vet hur tentan sen är upplagd och när jag känner att - det är hopplöst. Blir inte klok, jag fattar myckte av det jag läser, men när jag sen tittar på instuderingsfrågorna är det enda jag kan göra är att skaka på huvudet. Jag fattar ingenting. Nästan ingenting i alla fall. Och när jag ser frågorna och inte fattar någonting blir jag ännu mer stressad. (Nu har jag huvudvärk också, jävla skit!). Så tänker jag "andas, ta det lugnt, ta en sak i taget, läs lite i taget...", öppnar boken och där är de lugna tankarna borta igen. Blir galen!! Jag känner lite lugn när jag spelar spelet på facebook, lyssnar på musik, kollar in vilka gardiner jag ska beställa och/eller tittar på några avsnitt av "Friends" (tack Bella för att du fick mig nöta ännu en serie)... Men-det-har-inget-med-plugget-att-göra, så jag blir mer stressad, *tummen upp*. Såg ett utslag på handen i förrgår igen, såna jag fick förut p.g.a. stress. Jag gillar det inte, men jag är heller inte så bra på att göra något åt saken. Tydligen.

Efter seminariet i morgon ska jag se hur många frågetecken som har rättats till. Se, nu tänker jag i stef igen vilket är jättebra. Men när jag, när detta inlägg är klart, öppnar boken igen så kommer paniken komma tillbaka. Jag är ett hopplöst fall, för mig själv och för andra. Kan man tycka. Kan jag tycka. För att visa ytterligare tecken på schizofreni gör jag nu denna "be-calm"-lista:

1. Ta det lugnt
2. Läs och kom ihåg det du tycker är viktigast.
3. Skit i instud.frågorna, läs och kom ihåg på det sätt du tycker är bäst
4. Ta det lugnt
5. Gå på seminariet, fredag
6. Tänk att det inte bara är du som är korkad
7. Lugn!
8. Läs i helgen! Läsa är kul (synd bara att det inte var en deckare eller liknande) !
9. Känn efter och läs på mer om det du är osäker på/behöver mer info. om
10. Fan vilken bra lista!
11. Jag kommer inte hålla den
12. Stress och panik kommer ändå finnas där
13. Men en bra lista trots allt
14. Plugga
15. Plugga!
16. PLUGGA
17. Gör tentan
18. Faila inte!

                         Dagens outfit

TacoHej

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar