tisdag 18 september 2012

Mojs i huvudet

Usch, det är så fruktansvärt rörigt i mitt huvud just nu... Håller näst intill koll på vem jag är. Tror det är den här flytten som gnager på mitt huvud hela tiden. Tänker på saker som jag inte ens behöver tänka på, som inte går att göra någonting åt förrän jag har flyttat in ändå... Jag målar om, packar upp och möblerar varje dag i mitt huvud, vilket inte låter så normalt nu när jag skriver det. Massa datum snurrar runt i mitt huvud också, 21,22, 26, 27, 28... Dom behöver inte ens snurra runt, jag har både en almanacka och en mobil där jag skrivit ner allt som händer - och ändå blir det fel. Det är inte bara lägenheten som mojsar till det i huvudet; föreläsningar, sseminarier och tågpassning är ett par andra delar. Att halvpendla mellan Eskilstuna och Stockholm kommer ta knäcken på mig, om det är så här rörigt redan nu. Igår hoppade jag frivilligt över en föreläsning för att dansa afro hemma i E-tuna i stället (bra val, jag vet). På onsdag är det seminarium... trodde jag. Det var tydligen idag, och vad gjorde jag - låg och sov. Hade ett sms när jag vaknade "kommer du idag?" och ja, ni vet säkert känslan. Jag är helt förvirrad. Varför kan jag inte vara lika lös i huvudet som många andra? Vad skönt det vore. Den här kursen stressar mig också, det kanske är den som är boven?! Så mycket att läsa, så mycket att komma ihåg, saker att fylla i, frågor att svara på, föreläsningar och seminarier att komma ihåg! Uuh, jag vill fortfarande tro att allt kommer bli lättare efter flytt - visar jag inte vissa tendenser på schizofreni där?

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar