onsdag 5 september 2012

Fråga Olle- inspelning

Det förvånar mig inte ett dugg. Men det irriterar mig desto mer! Har gått en dag i skolan och varit ledig två med idag, och jag känner mig smått sjuk. Förstår inte varför det alltid tajmar till att skolan börjar, då man inte har tid att bli sjuk. Började känna igårkväll att halsen var skum, jag nös mycket och huvudet kändes konstigare än vanligt. Vaknade upp med täppt näsa, hemsk huvudvärk och den där jobbiga småfebriga känslan... Någon som vill ta över? Så länge jag stannar att vara halvsjuk är det lugnt, vill inte bli sängliggande. Har första seminariet för kursen i morgon, och föreläsning på fredag. Föreläsningar brukar kunna hoppas över visserligen, går att läsa sig till innehållet ändå. Bara jag är bra på fredag kväll, då tar jag med mig syster, mamma och pojkvän till Filmhuset här i Stockholm och är med i Fråga Olle-inspelningen. Ska bli riktigt kul!

Det går inte en dag utan att jag tänker på hur fint det kommer bli i min nya lägenhet! Bara jag får måla om lite i köket så blir det kanoners sen. Har nu alla möbler jag behöver (hade det förut med, men då tog jag vad jag fick tag på - nu har jag snygga grejer!) och kan knappt vänta på att få börja inreda. Vissa möbler ska målas också innan jag flyttar in, får fixa det hemma hos mamma när jag åker dit.

Har också skickat in intresseanmälan till friskis ang. om att bli värd. Ett par timmar i veckan är det värt om man får fri träning + reducerad träning för en vän/familjemedlem. Den 26:e är det info.möte, tur att jag är ledig då. PLUS att besiktningen av lägenheten blir den 27:e, vilket betyder att jag flyttar in den 28:e i stället för den 1:a!!! Härliga tider.

Innan jag sätter igång med läsningen måste jag bara skriva ner det som slog mig igår... Det är nu september. Det innebär drygt tre månader till jul... Igen!? Känns som jultomten var här i förra veckan. Tiden går fort när man har roligt!

 

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar