måndag 3 september 2012

Vänersborg, skolstart, lägenhet!

Fly on the wings of love. Eller fly (by train) ner till Vänersborg. Det gjorde jag. Fick en känsla av att göra en spontanresa ner till pappa i några dagar innan skolan började - and so I did! Efter fyra timmars tågresa (inkl. två byten) var jag framme. Det slog mig att det längre tid att resa dit ner än vad det gjorde att flyga till Cypern... aningen deprimerande. Men kul blev det ändå. Hade inte träffat pappa sen förra sommaren, och faster + kusiner likaså. But that wasn't it! Träffade även min storebror som jag inte sett på 12 år, när jag var 8 alltså. Har visserligen träffat honom ett flertal gånger på facebook, men jag vet inte riktigt om det räknas? höhö. Skitkul var det i alla fall och nu lär/får det inte dröja 12 år till nästa gång!

Idag var första dagen i skolan för den här terminen. 100 blandade känslor har känts idag (eller tre åtminstonde). Trötthet av att gå upp 06.45... 06.45!!! Har inte gått upp tidigare än 11 hela sommaren, och så schemalägger dem första dagen kl 08.00. Inte okej. Upp kom jag i alla fall. Beslutsångest har jag känt idag också... hade ingenting att ta på mig! Antingen är det för stort, för litet, för tight, för slappt, ser för fet ut, för långt, för kort, för dåligt. Glädje kände jag, av att träffa vännerna igen! Även sorg (inte som i begravning, utan som i ledsen) då ett par av de jag umgicks med har hoppat av utbildningen/tagit uppehåll. Don't like that. Fast dom får göra någonting kul som dom tycker om och det är jag så klart glad över. Sen kände jag trötthet igen ja, p.g.a. föreläsaren som var "den roligaste jag lyssnat och tittat på". Typ. Kände lite hunger också, men det gick över efter att ha köpt en "gör-din-egen-sallad" på Ica till lunch. För skoldagen var inte så lång, slutade 10.30. Och för dom som undrar - jag gick inte till skolan naken utan hittade kläder till slut. Tummen upp för det!

Om en månad har jag lägenhet i Eskilstuna! Kommer sakna att bo med Benny om dagarna, men fan så skönt att slippa äckelköket och det lilla studentrummet som vi delar på två. 39 kvm, riktigt kök, matsalsdel och ett stort rum plats för säng och soffa + tv. Ska bli så skönt. Kommer igång med träningen igen, får lite mer plats och betalar lite mer i månaden... ska bli kul o se hur mycket pengar det går åt till pendling. Tur Benny bor kvar här i Sthlm, kan våldgästa ibland när jag inte orkar med SJ längre ^^ hihi. Självklart får han våldgästa hos mig över julen och andra tillfällen. Om han törs.

Nu ska jag läsa lite studentlitteratur (kanske) och se tredje avsnittet av 21 jump street. Insåg att jag sett de flesta Johnny Depp- filmer men inte serien han slog igenom i. Har börjat titta på den och för att vara så skitgammal (typ) är den faktiskt bra!

Bjuder på denna vackra bild för att jag känner mig glad ;)

Plugg, chips och en hård vägg - vad mer behövs?

G'natt!

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar