söndag 9 september 2012

Handlat och shoppat

Nu ekar det nästan här hemma hos mamma, så tomt har det blivit. Nästan alla Veronicas grejer är flyttade så ni måste tro mig när jag säger att det är tomt här nu! Förstår inte var hon har fått alla prylar ifrån, eller vad hon ska ha allt till, men det är inte mina bekymmer. Spenderade i alla fall första natten i hennes lägenhet igår till idag - hon var så klart också där. Vi började gårdagen lite segt hemma hos mamma innan vi åkte in till stan och spelade lite fotboll. Åkte hem till henne, tog det lite lugnt, köpte en film (sherlock holmes 2, 30 kr, via facebookgrupp) och efter det åkte vi iväg och handlade grillad kyckling och grillpotatissallad :) Smarrismaskens blev det på kvällen! Veronica somnade rätt tidigt men jag var vaken längre för att plugga lite. Dagen idag har nästan varit lika seg för min del. Vi vaknade vid 9.30 och slöade fram till 13-13.30 då vi gjorde oss i ordning och tog oss ner på stan. Nu sitter jag här hos mamma, två par byxor, ett linne, en scarf/halsduk och en hel del hemmaprylar rikare. Visste inte att det öppnats en heminredningsbutik i 21:an, In och Finn. Hittade som sagt en del där, kanske mest småsaker men allt kommer komma till använding - det vet jag. Ett superfint tårtfat köpte jag, gröönt ^_^ Längtar tills jag fyller år ;)



Blir supersnyggt! Har färgen petrol också, mm-mm-mm.
Veronica sa att hon anar vilken färg man oftast kommer se mig i nu i höst.. förstår inte vad hon menar med det... ;) Som pricken över i ska jag köpa ett likadant linne i svart också, sjukt skönt linne!

Längtar bara mer och mer tills jag får flytta in i min lägenhet och göra i ordning. Har sagt det förut, men anledningen till att jag skriver det igen är för att det ständigt ekar i mitt huvud.

I morgon ska jag rensa bland mina kläder - har idag börjat stoppa undan sommarkläder som jag inte lär få någon mer användning av i år, hur deprimerande det än är. Ska fixa i ordning lite bland mina kartonger ute i stallet också, så att allt är i ordning när det är dags för flytt, drygt tre veckor kvar :) ! Hurra, som att någon fyller år... naej.

Nu måste jag fortsätta ta reda på vad Skinner har att säga om undervisningsteknologi och behaviourism. G´natt!

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar