torsdag 13 september 2012

Väldigt mycket ledig, väldigt mycket läsning


Det känns rätt skönt att vara ledig måndag + tisdag, ha ett tre timmars seminarium på onsdag (idag), ledig i morgon och två timmars föreläsning på fredag. Alltså fem timmars skoltid under en vecka - inte dåligt. Fast det finns faktiskt en liten negativ del i det hela; litteraturlistan är 100 mil lång... på ett ungefär. Jättemycket att läsa är det i alla fall. Fast det svåra är ju inte allt läsa - det har jag kunnat sen jag började utvecklas i mammas mage -, utan det svåra/jobbiga är att komma ihåg allt. Eller det mesta, relevanta. Jag läser gärna mycket åt gången, men då kommer jag ihåg mindre vilket är negativt i och med att man behöver den inlästa kunskapen både till diskussioner och hemtentan sen. Ja och så är det kanske kul att bli lite allmänbildad på samma gång. Schemat är lagt så att man har tre-fyra dagar till att läsa och komma ihåg en bok. 6 obligatoriska böcker skulle man skaffa, plus två valfria. Kursen är fyra veckor lång. Det är tur att man tycker om att läsa, annars vore den här kursen pain. Nog om det.

Ikväll var Benny och jag på KTH:s fyrverkerikonsert. Vi gick dit för fyrverkerierna, men fick sång och musik på köpet - mja, gratis. Lite musik i form av orkester spelades när vi kom dit, och strax därpå fick vi höra en tjej och en kille som sjöng varsin låt - opera! Båda var grymma, rös från topp till tå när de gick från de lägsta tonerna till de högsta. Rysningarna skulle i.o.f. ha varit p.g.a. de kyliga vindarna, men det tvivlar jag på. Efter ikväll har jag sagt till Benny att vi måste gå på någon opera snart, för det var verkligen häftigt att höra dem sjunga. Vill också vara lika duktig.

Stekta nudlar i wook blev det till middag. Måste säga att jag lyckades väldigt bra med den, även om det alltid finns något som kan förbättras till nästa gång. Nu har jag inte tid att skriva längre, dörren öppnades till rummet och in kom Benny med äppelpaj - måste rusa!! Hihi. Godnatt!

Lite ledsen över den suddiga bilden, men maten smakade bra ändå :P
Lite kul bild. Så såg det ut när jag kom hem från skolan tidigare idag... Ser ut som att någon
frös i morse innan HAN gick till skolan ;) haha!


~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar