söndag 14 oktober 2012

Marknad och syskonmys

Det har hänt massa skojsiga grejer idag!
Vaknade upp i min fina, nyrenoverade (färg och tapet) lägenhet, pratade med min mamma, min pappa och min syster i telefon. Ja inte på samma gång då. Fixade i ordning lite smågrejer här hemma och sen kom syster och plockade upp mig och vi åkte till Strängnäs. Marknaden var där idag så vi gick där ett tag, och innan den svänge vi in på Karlssons och hittade några småsaker. Köpte årets första julklapp gjorde jag också, hur illa det än känns. Dessutom hittade jag en dörrmatta med texten "god jul" så att man kommer i julstämning redan när man öppnar ytterdörren :P Sen alltså, tänker inte lägga dit den än...

På marknaden var det tänkt att jag skulle kolla efter trosor och strumpor, men hittade (så klat) en hel del annat skoj också. Jag tror att Veronica och jag stod 20 min och luktade på massa olika sorters té, en del skumma och en del sjukt goda! Två smaker var köpte vi, hihi. Kryddor hittade jag också, nån kycklingkrydda och en till wook. Kan inte bli fel. Sen blev det ett par remmar också, tre par strumpor och fyra par trosor *tummen upp*.



Efter den kyliga marknaden åkte vi hem till mamma (hon ville att vi skulle komma hem och äta med henne, men när vi kom hem hade hon och Kevin redan hunnit äta...). Sen, hör och häpna, fick jag med mig Kevin hem till mig! Fatta vad stort det är, han slet sig från sin dator, stängde av den och följde med mig och Veronica hem till mig!!! Bakade vi när vi kom hem ja, har inte bakat det förrut. Och vad kul det var! Hihi. Och fina blev dom.. lite tjocka, MEN fina.:D Ska absolut göra det fler gånger. Sen tittade vi på buskisen "Där fick du!" - nog den bästa dom har gjort! Just i detta tillfället står han och borstar tänderna och Veronica bäddar sängen.



I morgon kommer mamma hit, då ska vi sätta upp barbordet och lite hyllor. Kommer bli finelifint! Sen träning på det och sen sitter jag på bussen igen, hem (har många hem) till Benny :D <3 det är väl det bästa med alla buss- och tågresor^_^

Godnatt!

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar