tisdag 27 maj 2014

Här ska s(fett)as, goodbye dallret!

Kollade igenom inläggen jag gjort den sista tiden och erkänner att det inte blivit många inlägg senaste året... Det ska vi få ordning på.

Mycket har hänt sen sist, både bra och dåliga saker. Min morbror gick bort efter att ha kämpat emot så himla länge, och har nu fått ro i kropp och själ. Gäststugan inreder vi med minne från honom och med saker som påminner oss om vår bästa morbror.<3

På den bra fronten har det hänt en del grejer. Jag hade bland annat en väldigt lyckad praktikperiod i mars-april, vilket får mig att längta ännu mer tills jag har min examen och kan börja jobba på riktigt.

På Friskis-fronten händer det också grejer! Jag har börjat träna mer på styrkepassen, främst skivstång och cirkelgym. Känner att kroppen behöver variation och muskler är ju inte så tokiga att ha. Har dessutom saknat träningsvärken i rumpa, bröst och rygg. .. Träningsvärk är en härlig känsla och man vet att man kämpat på bra när man vaknar upp nästa dag med värk på de mest skumma ställen. I-like-it!

Varierar också styrkepass med bl.a. core (också superbra! Känner mig starkare och starkare för varje gång). Det bästa med core-passen är magövningarna, helt klart. Dessutom är afro ett roligt pass att gå på, mycket kondition och minnet testas en aning. Det är ett pass där jag känner att jag är mer uthållig än vad jag ofta tror. Har som ett plus dessutom mjuknat upp i kroppen av att gå på afro, och jag skulle nog vilja säga att jag har lärt mig att skaka på rumpan. Inte så där sliskigt och sexigt (hmm..) som tjejerna på krogen, men så där...bra, helt enkelt. Min-rumpa-kan!
Flex är bra också och jag märker verkligen skillnad nu från när jag var där första gången. Jag känner mig mer smidig och rörlig. Samma med yogan, den är inte så fjollig som jag trodde först... riktigt bra är den. Och inte nog med alla dessa pass, jag har dessutom börjat spendera lite tid i gymmet, eller multihallen som det nu heter. Finns riktigt bra maskiner där, och jag vet att jag måste variera min träning med sådant också. Vet ett par muskler som behöver lite extra kärlek.
Bra reklam va? Nu kommer ännu fler medlemmar joina F&S, garanterat :P.

Nej men jag trivs verkligen där, jag känner mig engagerad och driven vilket har lett till att jag sökte till att bli ledare i cirkelgym. Ordnade ett minipass som jag höll i inför ett par andra, efter att ha blivit teknik-testade under ett cirkelfyspass. Trodde aldrig att svetten skulle ta slut... men det var väldigt kul, och uppvärmd blev jag. Var sedan på intervju ang. att bli ledare och tidigare idag fick jag ett samtal med beskedet att jag ska på utbildning till hösten :D Känns läskigt men mest himla kul! Jag utmanar mig själv och jag är nu ännu mer peppad till att träna på och äta rätt. Fett måste brännas också så på sidan av Friskis var jag och en kompis med B.A.B.Y runners Eskilstuna på en timmes intervallträning idag för första gången. Jobbigt men kul, tänker fortsätta haka på tills fettet dallrar av min kropp. Är så himla peppad nu och glaaad! Och trött. Efter intervallträningen...det känns i benen.

Är ledig resten av veckan i morgon fyller min syster och min äldsta och bästa vän år- två på en dag. På torsdag kommer mina Stockholmsvänner hit och på lördag fyller min fina pojkvän (nu även sambo!) också år. Inte en helt dum vecka m.a.o.

Tror det blir lite fluor på tänderna nu sen kommer jag slockna. I'll be back...




~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar